Thứ Bảy, 6 tháng 6, 2009

Entry for June 06, 2009

B ÀI NGHE: NG ÀY 04/06/2009

The government grew in other ways. It created major programs for farmers. It set regulations for the stock market. It built dams, roads, and airports.American government looked much different at the end of this period between the world wars than it did at the beginning. Government had become larger and more important. It dealt with many more issues in people's lives than it ever had before.

Social protest increased during the nineteen twenties and thirties. Some black Americans began to speak out more actively about unfair laws and customs. Blacks in great numbers moved from the southern part of the country to northern and central cities.The nineteen twenties and thirties also were an exciting time of change for women. Women began to wear less traditional kinds of clothes. Washing machines and other inventions allowed them to spend less time doing housework. Women could smoke or drink in public, at least in large cities. And many women held jobs.

Of course, the women's movement was not new. Long years of work by such women's leaders as Elizabeth Stanton and Susan Anthony had helped women win the right to vote in nineteen twenty.The nineteen twenties and thirties also were important periods in the arts.Writers such as Ernest Hemingway, William Faulkner, Eugene O'Neill, and others made this what many called the "Golden Age" of American writing. . They also helped unite the country. Millions of Americans could watch or listen to the same show at the same time.

Politics. The economy. Social traditions. Art. All these changed for Americans during the nineteen-twenties and thirties. And many of these changes also had effects in foreign countries beyond America's borders. However, the change that had the most meaning for the rest of the world was the change produced by the Japanese attack on Pearl Harbor.

America's modern history as a great superpower begins with its reaction to the attack on Pearl Harbor. It was a sudden event in the flow of history. It was a day on which a young land suddenly became fully grown.

7. MỆNH ĐỀ DANH TỪ LÀM TRẠNG NGỮ

D. Trạng ngữ chỉ thể cách ( maner) luôn đi sau giới từ sau đây:

- with, with out, by, in

1. Người ta không thể tin rằng nước Mỹ lại bị tấn công, bởi chính kẻ đã được Mỹ dày công đào tạo – Osamabiladen. Nhiều người cũng không hiểu vì sao Biladen lại ghét người Mỹ đến thế.

2. Chúng ta không thể xây dựng đất nước mạnh giàu và phát triển mạnh nền kinh tế của mình nếu không có những cái chúng ta gọi là tiền đề vật chất ban đầu như cơ sở hạ tầng, các nhà máy xí nghiệp và các cơ sở vật chất khác, đã qua rồi cái thời của chủ nghĩa duy ý chí.

3.Chúng ta sẽ nhất định thành công trong việc học Tiếng Anh với những gì mà thầy cô và bạn đang làm để giúp đỡ chúng ta. Tuy nhiên dù muốn hay không muốn mỗi chúng ta vẫn đóng vai trò quyết định trong quá trình đó.

4. Bà ta đang sống trong cái gọi là cuộc sống cô đơn, một cuộc sống chỉ có bà mới chịu nổi bởi dường như bà luôn luôn bị bao vây bởi những bức tường nhà mà không hề giao dịch với thế giới bên ngoài.

E. Trạng ngữ so sánh chỉ đi sau các giới từ: like, unlike, different from, against, (as) compared with (to), in comperition with ( to) ( Những từ này không đi với then vì then là liên từ).

1/ Không như những gì Mỹ đã tưởng các nhà lãnh đạo Triều Tiên tỏ ra cứng đầu cứng cổ hơn nhiều bởi họ vẫn tiếp tục chuẩn bị bắn thử tên lửa tầm xa vượt đại châu để chọc tức Mỹ và Hàn Quốc.

2/ Hà Nội ngày nay đã khác xa so với chính nó ngày xưa bởi nó không những được mở rộng về diện tích mà còn có nhiều công trình mới, siêu thị mới và khu trung cư mới.

3/ Có thể khẳng định tỷ lệ tăng trưởng kinh tế 6 tháng đầu năm 2009 thấp so với những gì đặt ra trong kế hoạch. Mặc dù vậy Việt Nam vẫn là một trong 13 nước trên thế giới có tăng trưởng dương có tăng trưởng dương.

4/ Không giống những gì mà nhiều nhà đầu tư tưởng ban đầu, giá vàng trong nước tuần qua liên tục phá kỉ lục làm cho đồng tiền Việt Nam cũng mất giá. Đó là điều mà không ai muốn nghe và muốn tin và đó cũng là hậu quả của cuộc khủng hoảng tài chính toàn cầu tại Việt Nam.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét