Thứ Ba, 19 tháng 8, 2008

Entry for August 19, 2008

But the president was a conservative Republican. He did not think it was the responsibility of the federal government to provide relief for poor Americans. And he thought it was wrong to increase spending above the amount of money that the government recieved in taxes.

The situation seemed out of control. The nation's government and business leaders appeared to have no idea how to save the dollar and put people back to work. Although Hoover did more than most presidents before him, he was not willing to take the severe actions that many Americans felt were needed.

Hoover would spend government money to help farmers buy seeds and fertilizers. But he refused give wheat to unemployed workers who were hungry.

He created an emergency committee to study the unemployment problem. But he would not launch government programs to create jobs. Hoover called on Americans to help their friends in need. But he resisted calls to spend federal funds for major relief programs to help the millions of Americans facing disaster.

Tạm dịch :

Nhưng tổng thống là một đảng viên Cộng Hoà bảo thủ. Ông nghĩ rằng cứu tế cho dân nghèo không phải là trách nhiệm của chính phủ liên bang. Và ông cho rằng thật là sai lầm khi tăng chi phí liêng bang trên lượng tiền mà chính phủ thu đc từ thuế.

Tình hình dường như không thể kiểm soát đc. Chính phủ và các thương gia hàng đầu dường như không tìm ra cách nào để cứu vãn đồng Đôla và đưa người dân trở lại làm việc. Mặc dù Hoover đã làm đc nhiều hơn hầu hết các vị tổng thống tiền nhiệm, ông vẫn không thực hiện đc những hành động cứng rắn mà nhiều người Mỹ cho là cần thiết.

Hoover đã chi ngân sách để giúp đỡ nông dân mua hạt giống và phân bón nhưng ông lại từ chối cấp phát lương thực cho những công nhân thất nghiệp đang thiếu đói.

Ông đã thành lập một uỷ ban khẩn cấp để nghiên cứu vấn đề thất nghiệp nhưng lại không tiến hành các chương trình quốc gia để tạo việc làm. Hoover kêu gọi người dân Mỹ giúp đỡ bạn bè họ trong lúc khó khăn, nhưng ông lại phản đối những đề nghị về việc sử dụng ngân sách liên bang cho các chương trình cứu tế lớn nhằm giúp đỡ hàng triệu người dân Mỹ đang phải đối đầu với thảm hoạ.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét