Thứ Ba, 26 tháng 8, 2008

Entry for August 26, 2008

The situation grew worse. And some Americans began to lose faith in their government completely. They looked to groups with extreme political ideas to provide answers. Some Americans joined the Communist Party. Others helped elect state leaders with extreme political ideas. And in growing numbers, people began to turn to hatred and violence. However, most Americans remained loyal to traditional values even as conditions grew steadily worse. They looked ahead to nineteen thirty-two, when they would have a chance to vote for a new president.

Leaders of the Democratic Party felt they had an excellent chance to capture the White House in the election. And their hopes increased when the Republicans re-nominated President Hoover and Vice President Charles Curtis in the summer of ninteen thirty-two. For this reason, competition was fierce for the democratic presidential nomination. The top candidate was Franklin Roosevelt, the governor of New York state. Roosevelt had been re-elected to that office just two years before by a large vote. He came from a rich and famous family, but was seen as a friend of the common man.

Tạm dịch:

Tình hình ngày càng tồi tệ, một số người dân Mỹ đã bắt đầu hoàn toàn mất niềm tin vào chính phủ của họ. Để đáp lại tình hình, một số người dân Mỹ đã tìm tới những nhóm mang tư tưởng chính trị cực đoan. Một số gia nhập Đảng Cộng Sản, những người khác thì giúp cho việc bầu cử những người lãnh đạo của các nhóm chính trị cực đoan. Và ngày càng nhiều người dân trở lên căm giận và bạo lực. Tuy nhiên, hầu hết người dân Mỹ vẫn trung thành với những giá trị truyền thống cho dù hoàn cảnh vẫn ngày càng tồi tệ. Họ hướng tới năm 1932 khi mà họ sẽ có cơ hội để bỏ phiếu bầu tân tổng thống.

Những nhà lãnh đạo Đảng Dân Chủ nhận thấy rằng họ đang có cơ hội tuyệt vời để chiếm giữ nhà Trắng trong cuộc bầu cử này. Và hi vọng của họ lại ngày càng tăng thêm khi những Đảng viên Đảng Cộng Hoà tái đề cử tân tổng thống đương nhiệm Hoover và phó tổng thống Charles Curtis vào mùa hè năm 1932. Do đó sự cạnh tranh cho để cử tổng thống của Đảng Dân Chủ càng thêm quyết liệt. Ứng cử viên hàng đầu là F.R, thống đốc bang NewYork. R vừa mới được tái đắc cử vào vị trí này hai năm trước với một lượng lớn phiếu bầu. Ông xuất thân từ một gia đình giàu có và nổi tiếng nhưng vẫn đc xem như một người bạn của những người dân thường.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét