Thứ Bảy, 23 tháng 8, 2008

Entry for August 22, 2008

Leaders of the Democratic Party made the most of the situation.They accused the president of not caring about the common man.They said Hoover was willing to spend money to feed starving cattle for businessmen but not to feed poor children.Hoover tried to show the nation that he was dealing with the crisis.He worked with the Congress to try to save the bank and to keep the Dollar tied to the value of gold.He tried hardto balance the federal budget and he told the American public that it was not the responsibility of the national government to solve all their problems.Late in 1931 Hoover appointed a new committee on unemployment.He named Walter Gifferd the chief of the large American Telephone and Telegraph Company to be its head.Gifferd did Hoover more harm than good.When he appeared before Congress,Gifferd was unable to defend Hoover's position that relief was the responsibility of local governments and private giving.He admitted that he did not know how many people were out of work,he did not know how many of them needed help.How much help they needed or how much money local governments could raise.

Tạm dịch:

Những nhà lãnh đạo Đảng Dân Chủ đã lợi dụng triệt để tình hình này. Họ buộc tội tổng thống không để tâm tới những người dân thường. Họ nói rằng, Hoover chỉ sẵn sàng chi tiền cho lũ gia súc chết đói của bọn thương nhân ăn mà không cứu tế cho những trẻ em nghèo. Hoover đã cố gắng thể hiện cho dân chúng thấy ông đang giải quyết cuộc khủng hoảng. Ông đã làm việc với Quốc Hội để cố gắng cứu vãn các nhà băng và giữ đồng Đôla theo giá vàng. Ông lỗ lực cân đối ngân sách liên bang và nói với người dân Mỹ rằng trách nhiệm của chính phủ không phải là giải quyết tất cả những vấn đề này.

Cuối năm 1931, Hoover đã thành lập một uỷ ban mới về vấn đề thất nghiệp. Ông bổ nhiệm Walter Gifferd- tổng giám đốc tập đoàn Điện tín và Điện thoại Mỹ làm chủ tịch. Gifferd đã làm hại Hoover hơn là mang lại điều tốt cho ông. Khi ông ta xuất hiện trước Quốc Hội, Gifferd không thế bảo vệ đc những quan điểm của Hoover khi cho rằng cứu tế là trách nhiệm của chính quyền địa phương và đóng góp cá nhân. Ông ta thừa nhận, ông không biết có bao nhiêu người thất nghiệp, ông không biết có bao nhiêu người trong số họ cần đến sự giúp đỡ. Bao nhiêu sự giúp đỡ họ cần và chính quyền địa phương có thể quyên góp được bao nhiêu.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét