Thứ Sáu, 12 tháng 9, 2008

Entry for September 12, 2008

Roosevelt wanted to show the nation that he was the kind of man to take action. That he had more imagination than Hoover. So he broke tradition and flew to Chicago. It was the first time a candidate had ever appeared at a convention to accept a nomination. And Roosevelt told the cheering crowd that together they would defeat Hoover.

The main issue in the campaign of nineteen thirty-two was the economy. President Hoover defended his policies. Roosevelt and the Democrats attacked the administration for not taking enough action.

Roosevelt knew that most Americans were unhappy with the Hoover administration. So his plan during the campaign was to let Hoover defeat himself. He avoided saying anything that might make groups of voters think he was too extreme. But Roosevelt did make clear that he would move the federal government into action to help people suffering from the economic crisis.

He said he was for a balanced federal budget. But he said the government must be willing to spend extra money to prevent people from starving.

Americans liked what they heard from Franklin Roosevelt. He seemed strong. He enjoyed life. And Roosevelt seemed willing to try new ideas, to experiment with government.

Dịch tạm :

R muốn cho người dân biết rằng ông thuộc kiểu người hành động, rằng ông sáng tạo hơn H. Do vậy ông đã phá vỡ truyền thống và bay tới Chicago. Đây là lần đầu tiên một ứng cử viên xuất hiện ở một đại hội để chấp nhận một sự để cử. R đã nói với đám đông cổ vũ rằng cùng với nhau họ sẽ đánh bại H.

Vấn đề chính trong chiến dịch tranh cử năm 1932 là nền kinh tế. Tổng thống H kiên quyết bảo vệ chính sách của mình. R cùng các đảng viên đảng Dân chủ tấn công vào chinh quyền vì đã không có hành động cần thiết.

R biết rằng hầu hết nhân dân Mỹ không vui vẻ mấy với chính quỳên H. Do vậy kế hoạch của ông trong suốt chiến dịch là để H tự đánh bại mình. Ông tránh nói tới những điều mà nó có thể làm các cử tri nghĩ rằng ông là người quá cực đoan. Nhưng ông tỏ rõ rằng mình sẽ hướng chính phủ liên bang vào các họat động giúp đỡ cho những người dân đang chịu khổ vì cuộc khủng hoảng.

Ông nói rằng, ông tán thành việc cân bằng ngân sách liên bang, nhưng ông cũng cho rằng chính phủ cần phải sẵn sàng chi nhiều tiền hơn nhằm ngăn chặn nạn đói cho dân chúng.

Quần chúng Mỹ thích thú trước những gì họ nghe được từ F.R. Ông dường như khoẻ hơn, ông yêu đời và dường như đã sẵn sàng để thử nghiệm những ý tưởng mới của chính phủ.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét