Thứ Tư, 15 tháng 4, 2009

Entry for April 15, 2009

Bài nghe ngày 15/04/09


Hitler's Nazi forces moved into the Rhineland in nineteen thirty-six. Two years later, they invaded Austria. And then, in the following months, Hitler began making demands on the government of Czechoslovakia.

Britain's prime minister, Neville Chamberlain, was afraid that Hitler might start a general European war if he was blocked from gaining control of Czechoslovakia. In September, nineteen thirty-eight, Chamberlain traveled to Munich to discuss the situation with the German leader. The result was that Britain agreed to a German takeover of Czechoslovakia.

Chamberlain returned to London promising "peace in our time."

The first reaction of most Americans to Chamberlain's Munich agreement was one of relief. But then public opinion changed. Americans saw that Hitler's Germany now had control of central Europe. Japan was becoming more powerful in Asia. Chamberlain's weakness only served to show dictators that they could gain land and power through aggression and fear.

Roosevelt warned Americans in late nineteen thirty-eight about this Fascist threat. "There can be no peace," he said, "if another nation makes the threat of war its national policy."

Roosevelt and much of the American public continued to hope that the United States could stay out of foreign conflicts. But increasingly, they understood that war might come. And they began to prepare for possible hostilities.

Following the Munich agreement, Roosevelt requested a large increase in the defense budget. He asked Britain and France to buy arms from American manufacturers to give those companies more experience in producing weapons. And he helped bring about an agreement among nations of north and south America to join together to oppose Fascist threats to peace and security.

Finally, Roosevelt tried to get Congress to change the neutrality laws. He wanted more freedom as president to resist Fascist aggression and help Britain, France, China, and other friendly nations.

Congress, however, continued to resist such changes. But events in early nineteen-thirty-nine showed that war was on the way. Germany occupied Czechoslovakia and then Lithuania. Franco's forces took control in Spain. Italy invaded Albania. And then Hitler began making demands on Poland.

Ngữ pháp

+Mệnh đề danh từ làm tân ngữ gián tiếp (thừa hưởng kết quả hành động mang lại, không phải đối tượng bị hành động trực tiếp tác động lên)

Ex: I give who I love all the money I have made in my life

Những động từ thường sử dụng trong mẫu câu này là: to sing, to write, to give, to send, to lend, to find, to cook, to prepare, to show, to tell, to buy, to sell, to borrow...

Hw:
1, Em chỉ hát bản tình ca này cho người em yêu nhất trên đời bởi nó đã thay mặt em nói lên tất cả tình yêu của em cho nửa bên kia của mình.
2, Sau cuộc chiến tranh Irắc, Mỹ chỉ cho những nước nào ủng hộ Mỹ trong cuộc chiến tranh này vay tiền như là biểu tượng của lòng biết ơn mà Pakistan và Philippin là 2 trong số các nước đó. Ngược lại, đối với những nước chống Mỹ trong cuộc chiến tranh này, Mỹ đã giảng hòa để hàn gắn rạn nứt giữa Mỹ với họ. Cuối cùng Mỹ đã làm được cả hai việc.
3, Chỉ sau khi nghe mẹ tôi kể tất cả những gì mẹ tôi đã trải qua trong đời cho người mà mẹ tôi yêu nhất trên đời, tôi mới hiểu ra rằng người đó không phải là bố tôi mà là đứa con gái út của mẹ. Điều đó chứng tỏ rằng cuộc đời của một phụ nữ là tổ hợp của những thâm cung mỹ sử mà không phải ai cũng khám phá ra được.
4, Trong lớp tập huấn, giảng viên sẽ chỉ ra cho những người tham gia khóa tập huấn này những phương pháp giảng dạy chính mà giáo viên ở các nước hiện nay đang sử dụng. Có thể nói một trong những phương pháp có hiệu quả nhất là phương pháp lấy người học làm trung tâm nhằm huy động người học tham gia các hoạt động học một cách tối đa.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét