Thứ Bảy, 21 tháng 3, 2009

Entry for March 21, 2009

Bài nghe ngày 21/3/09

Yet Roosevelt believed it was better to continue relations in case of an emergency. That emergency -- World War Two -- was just a few years away.

Economic issues played an important part in American foreign policy during the early nineteen thirties. In nineteen thirty three, a major international economic conference was held in London.

France and Italy led a movement to link the value of every nation's money to the price of gold. American delegates to the conference rejected the idea. They argued that it would slow America's recovery from the great depression. As a result, the London conference failed.

Although President Roosevelt opposed linking the value of the American dollar to the price of gold, he did not oppose international trade. During the nineteen thirties, his administration negotiated new trade agreements with more than twenty countries.

The nineteen thirties saw major political changes in Asia and Europe. President Roosevelt watched these developments with great interest. In Japan, military leaders gained control of the government. Their goal was to make Japan Asia's leading power.

In Italy, the government was headed by fascist Benito Mussolini. Another fascist, Francisco Franco, seized power in Spain. And, most important, Adolf Hitler and the Nazi Party increased their strength in Germany.

Ngữ pháp
+) Tính từ còn đứng sau số từ, danh từ trong tiêu đề của các báo tạp chí, tên phim, kịch.
VD: 100 dead and 100 injured in a suicide bombing (attack)
+ Tính từ còn đứng sau danh từ trong các thành ngữ cố định hoặc tên của các tổ chứ công ty.
VD: From (since) time immemorial--> từ lâu lắm rồi.
Thai airway international--> hàng không quốc tế Thái Lan.
Forecasting international--> Dự báo quốc tế.
+) Tính từ còn đứng cuối câu với tư cách là một trạng ngữ chỉ hoàn cảnh kèm theo.
VD: T returned home, tired of what his darling had said to him.
-->T trở về nhà, mệt mỏi với những gì mà bạn gái anh ta nói.
HW:
1, Chúng tôi từ đêm lửa trại trở về lòng xốn xang vui với tất cả những gì chúng tôi đã làm được trong cuộc gặp mặt đầu tiên trong nhiều năm xa cách nhưng lại lo (không dám chắc --unsure) tương lai chúng tôi có thể tổ chức được những cuộc gặp như thế hay không bởi vì do chúng tôi làm việc ở mọi miền của tổ quốc nên những cuộc gặp như thế rất tốn kém.
2, Trong những ngày giáp tết các công nhân viên đến cơ quan làm việc, vui với những gì xếp cho như quà của năm mới nhưng lại lo với cả đống công việc phải bỏ giở cho đến sau tết bởi vì trong những ngày giáp tết họ đi sắm hàng nhiều hơn đi làm.
3, Ngày tựu trường tất cả thày và trò đều đến trường trong những bộ quần áo mới, rất vui khi được gặp lại nhau và đồng thời cũng sẵn sàng chấp nhận những thách thức mới trong việc dạy và học.

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét